Livre
Néerlandais

Gids van edel- en sierstenen

Walter Schumann (auteur)

Gids van edel- en sierstenen

Dans la série:
Titre
Gids van edel- en sierstenen
Autre titre
Elseviers gids van edel- en sierstenen, en Tirions gids van edel- en sierstenen
Auteur
Walter Schumann
Langue
Néerlandais
Titre original
Edelsteine und Schmucksteine
Édition
8ste, herz. dr.
Éditeur
Baarn: Tirion, 1998
272 p. : ill.
ISBN
90-5210-288-0

Commentaires

Een gids over 1900 soorten en variëteiten edel- en sierstenen. De inleiding met definities en namen wordt gevolgd door een bespreking van het ontstaan en de bouw van edel- en sierstenen, met kristallografie en natuur- en scheikundige eigenschappen. Afzetting, winning, bewerking en namaken besluiten het algemene deel. Dan volgen de besprekingen en afbeeldingen van (half)edelstenen w.o. ook koraal, parels, barnsteen e.d., verdeeld in wel en zelden gedragen types. Enige scheikundige kennis is gewenst. Bevat een lijst van symboolstenen, determineertabellen en een register. Afbeeldingen in kleur en zwart-wit. Kleine letter. In deze elfde druk zijn de gegevens geactualiseerd en is rekening gehouden met nieuwe wetenschappelijke inzichten en economische omstandigheden.

À propos de Walter Schumann

Walter Schumann (né à New York le 8 octobre 1913 - mort à Minneapolis le 21 août 1958) est un compositeur américain pour le cinéma, la télévision et le théâtre. Ses œuvres notables incluent la partition pour The Night of the Hunter et le thème de Dragnet.

Biographie

Walter Schumann naît à New York le 8 octobre 1913. Au début des années 1930, il fréquente l'école de droit de l'Université de Californie du Sud lorsqu'il cesse brusquement ses études pour se produire dans un groupe de danse universitaire. Les membres du groupe se séparent, mais Schumann continue dans l'industrie musicale, travaillant avec Eddie Cantor sur l'émission de radio de Cantor et enre…En lire plus sur Wikipedia