Livre
Néerlandais

De tien vingers van Sedna : mythen en sagen uit de hele wereld

Anthony Horowitz (auteur), Francis Mosley (dessinateur)

De tien vingers van Sedna : mythen en sagen uit de hele wereld

Public cible:
12-14 ans et plus
Bundel met negentien bewerkte mythen en sagen uit verschillende landen. Vanaf ca. 14 jaar.
Titre
De tien vingers van Sedna : mythen en sagen uit de hele wereld
Auteur
Anthony Horowitz 1955-
Dessinateur
Francis Mosley
Langue
Néerlandais
Langue originale
Anglais
Éditeur
Antwerpen: Facet, 1994
154 p. : ill.
ISBN
90-5016-175-8

Commentaires

Bundel met 19 bewerkte mythen en sagen, waaronder bekende (Isis en Osiris, Pyramus en Thisbe, Romulus en Remus) en minder bekende. De subtitel belooft verhalen uit de hele wereld. Dat maakt Horowitz waar: van poolijs tot Afrika, van Scandinavië tot Polynesië strekt zich die wereld uit. Geen moeilijk gedoe over wat precies het eigene is van de diverse culturen en hoe dat in het verhaal tot uiting komt. Integendeel: Horowitz vertelt recht voor z'n raap, op laconieke toon en met (echt Engelse?) droge humor waar dat zo uitkomt. De vertaling heeft dat goed aangevoeld; bovendien is voor deze druk de tekst opnieuw geredigeerd en gemoderniseerd. Een verdraaid aardige bundel, mooi verzorgd in hardcover, lekker leesbaar. Met zwartwitillustraties; omslagillustratie in kleur. Vanaf ca. 13 jaar.

À propos de Anthony Horowitz

Anthony Horowitz, né le 5 avril 1955 à Stanmore dans le nord de Londres, est un écrivain de romans policiers pour la jeunesse, de fantastique et scénariste de feuilletons télévisés anglais, en particulier des adaptations de romans policiers d'Agatha Christie.

Biographie

Anthony Horowitz est né le 5 avril 1955 à Stanmore, un quartier du nord de Londres, dans le Middlesex au Royaume-Uni.

Il a écrit de nombreux romans pour la jeunesse, dans le genre policier comme dans celui du fantastique. Il a été récompensé par de nombreux prix : le Prix Polar-Jeunes en 1988, pour Le Faucon malté, le prix européen du roman pour enfants en 1993 pour L'Île du Crâne et le grand prix des lecteurs du magazine Je bouquine en 1994 pour …En lire plus sur Wikipedia