Help, een spreekbeurt! : de enige echte gids voor werkstukken, spreekbeurten en boekbesprekingen

2de geh. herz. dr.
Éditeur
Houten: Unieboek, 2011
102 p. : ill.
9789049107062 (hardback)

Commentaires

Een spreekbeurt houden voor de klas kan eng zijn, het angstzweet breekt je uit bij die gedachte. Maar een presentatie geven kan ook heel leuk zijn als je de belangrijkste tip respecteert: wees heel goed voorbereid. Het boek Help, een spreekbeurt! van Annemarie Bon helpt je op weg.
Hoe kies je een boeiend onderwerp, waar zoek je documentatie, hoe verlies je de weg niet in de stapels informatie, hoeveel tijd heb je nodig, hoe maak je mooie foto’s en kan je je werk op het internet plaatsen? Al die vragen en nog veel meer worden beantwoord in dit boek. Bovendien is dit boek ook interessante lectuur als je een werkstuk of een boekbespreking moet indienen.
Als je de inhoudsopgave vooraan in het boek doorneemt, merk je meteen op dat Annemarie Bon rekening houdt met onze leefwereld van vandaag, een wereld waarin internet een vaste plaats heeft. In de eerste hoofdstukken legt ze uit hoe en waar je informatie vindt: in boeken, infocentra, het internet en online encyclopedieën. …Lire la suite
Een praktisch en informatief boek over het voorbereiden, maken en presenteren van een spreekbeurt, werkstuk en boekbespreking. Een herziene druk, waarin de Junior Winkler Prins en aandacht voor het internet en een werkstukkenwedstrijd zijn toegevoegd. In zestien hoofdstukken wordt uiteengezet hoe je een onderwerp kunt vinden, wat geschikte onderwerpen voor een werkstuk of spreekbeurt zijn, waar je de informatie kunt vinden en hoe je deze informatie beoordeelt, selecteert en vorm geeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen met de computer en met foto's. Ook zijn nu tips opgenomen voor het houden/maken van een boekbespreking. In 2004 verscheen het boek 'Help een boekbespreking'*. De teksten zijn in een vlotte en humoristische stijl geschreven, richten zich in de jij-vorm tot de lezer, zijn gericht op de doelgroep en bevatten weinig moeilijke woorden. Er worden ook handige stap-voor-stapschema's en opsommingen gegeven. De hoofdstukken zijn kort en hebben een ruime, overzichtelijke lay-out en k…Lire la suite