Els Braspenning
Body double
12
Vianen: The House of Books, 2010
335 p.
9789044322965 (paperback)

Voor haar deur wordt een vrouw vermoord die als twee druppels water op dokter Maura Isles lijkt. Uit onderzoek blijkt dat het gaat om een tweelingzus van wier bestaan ze niet wist. Dan komt zij op het spoor van haar moeder die wegens moord op twee vrouwen in de gevangenis zit. Als een patroon zichtbaar wordt van verdwenen vrouwen die allemaal hoogzwanger waren, vraagt Maura zich af welke rol haar moeder daarbij speelt. Spannende, geraffineerd opgebouwde thriller die boeit van begin tot het verrassende eind. Steeds wordt een nieuwe, geloofwaardige draai aan het verhaal gegeven waardoor de doelgroep, volwassen lezers die houden van spanning, aan het boek gekluisterd blijft. Het taalgebruik is niet moeilijk, het verhaal goed te volgen, mede door de sympathieke hoofdpersonen. Paperback met kleine druk.

Over Tess Gerritsen

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door

Tess Gerritsen (San Diego, 12 juni 1953) is een Chinees-Amerikaanse auteur van thrillers. In de Verenigde Staten zijn de meeste van haar boeken bestsellers, maar ook in Europa zijn haar boeken populair.

Gerritsen is van Chinese afkomst (Gerritsen is de naam van haar Nederlands-Amerikaanse echtgenoot, volgens haar eigen blog) maar woont al haar hele leven in Amerika. Ze studeerde aan de Stanford-universiteit en behaalde daar in 1979 haar basisartsdiploma. Daarna werkte ze nog aan de Universiteit van Californië in San Francisco, waar ze haar M.D. haalde. Na specialisatie werkte ze op Hawaï als interniste.

Ook haar echtgenoot is arts. Toen ze in verwachting raakte van haar eerste kind, gaf ze haar artsenwerk op. Na de geboorte van hun tweede kind vestigde ze zich met haar man en twee kinderen in Maine. Hierna begon ze met het schrijven van fictie. Aanvankelijk schreef ze alleen maar romantische thrillers. Haar debuu…Lees verder op Wikipedia