Ted Dekker
Gert Van Santen
Adam
Amsterdam: Luitingh, 2009
365 p.
9789024528035

Met Eve introduceert Ted Dekker een hoogst ongewone seriemoordenaar. Hij heeft de voorbije jaren vijftien slachtoffers gemaakt, allemaal vrouwen. Ze worden ontvoerd en later dood aangetroffen. Bij al zijn slachtoffers wordt hersenvliesontsteking als doodsoorzaak vastgesteld. FBI-psycholoog Daniel Clark is zo geobsedeerd door de zaak dat het hem zijn huwelijk gekost heeft. Dan wordt Clark door Eve aangevallen, waarbij hij bijna gedood wordt. Sindsdien wordt hij geplaagd door onbedwingbare angst- en paniekaanvallen. Maar het gezicht van Eve is hij kwijt. Met behulp van forensisch patholoog Lori Ames probeert hij terug te keren naar de bijna-doodervaring die hij beleefd heeft om zo de identiteit van Eve te achterhalen. Voor de lezer van Adam is dat niet moeilijk. De zoektocht naar de moordenaar wordt in het boek immers onderbroken door passages uit het magazine 'Crime Today', waarin het leven van Alex Price en zijn zus Jessica verteld wordt. Het wordt snel duidelijk dat Alex de mo…Lees verder
FBI psycholoog Daniel Clark raakt geobsedeerd door een geheimzinnige, ongrijpbare seriemoordenaar die zich Eve noemt. Ook Daniel wordt door Eve aangevallen, waarbij hij buiten bewustzijn raakt en gereanimeerd moet worden, door FBI pathologe Lori Ames. De zoektocht naar de moordenaar wordt in het boek onderbroken door passages uit het magazine Crime Today, waardoor de lezer op de hoogte wordt gebracht van het leven van Alex Price en zijn zus Jessica. Naar spoedig duidelijk wordt, is Alex de moordenaar; later blijkt ook Jessica nog voor een verrassende wending te zorgen. Het boek is spannend, al is de plot, die nogal wat bovennatuurlijke elementen bevat, ook wat langdradig. Ted Dekker (1962) woont in Colorado, USA en is buitengewoon productief. Op http://www.revver.com/video/835609/ted-dekker-adam/ kunnen we zien wat Dekker over dit boek te vertellen heeft. Paperback, kleine druk.

Over Ted Dekker

Ted Dekker is een Nederlands-Amerikaanse auteur van (veelal christelijke) thrillers. Ted Dekker is een zoon van John en Hellen Dekker, een Nederlandse vader en een Amerikaanse moeder die emigreerden naar Canada en vervolgens vertrokken naar Indonesië, waar Ted geboren werd. Na het behalen van een diploma op een multiculturele high school vertrok hij naar de Verenigde Staten om theologie en filosofie te gaan studeren. Nadat hij de graad van bachelor had behaald, ging Dekker werken voor een groot bedrijf in de gezondheidszorg in Californië. Hij werd snel gezien als een talent op het gebied van marketing en werd directeur van de marketingafdeling. Vervolgens richtte hij een eigen bedrijf op. Ted was zeer tevreden met zijn leven en besloot om boeken te schrijven, vaak in het genre thriller

Sinds 1997 is Dekker fulltime schrijver.

Boeken (naar het Nederland…Lees verder op Wikipedia