AVI 9
De wolven van Rome
Tais Teng
Amsterdam: Elzenga, 2000
121 p.
90-6692-301-6

Centrale figuur in dit verhaal uit 'De Griezelclub bibliotheek' is Apuleius van Madaura, volgens de epiloog een redenaar uit de tweede eeuw na Christus, maar in dit fantasieverhaal een tijdreiziger, die in onze tijd is beland. Hij is op zoek naar een spiegel die eigenlijk een tijdpoort is, want het is hoog tijd dat hij uit deze tijd vertrekt. Inderhaast verzamelt Apuleius nog een paar opmerkelijke objecten in de speelgoedwinkel van Marks ouders: juwelen die van kleur veranderen, een lichtzwaard met bliksemschicht enz. Bij het afrekenen ontmoet hij Mark, die een plotse haat jegens deze man voelt. Als er ook een politieagent bijkomt en Apuleius op de vlucht slaat, gaan Mark en zijn zus Wendy achter hem aan. Ze tuimelen met Apuleius door de tijdspiegel en belanden in het Rome van keizer Nero. Ze worden op de slavenmarkt verkocht, aan een rechter die ook weerwolf blijkt te zijn...
Taïs Teng heeft in dit boek een mengelmoes van fantastische elementen tot een degelijk opgebouwd en aantr…Lees verder
Mark en Wendy helpen mee in de speelgoedwinkel van hun ouders. Een vreemde klant trekt de aandacht en ze besluiten hem te achtervolgen. Daarbij vallen ze door een tijdspiegel en komen terecht in de tijd van de Romeinen. Goed geschreven verhaal waarbij de lezer en passant nog heel wat opsteekt van de geschiedenis ten tijde van keizer Nero. Mede door een flinke dosis spanning, magie, weerwolven en humor leest het verhaal vlot weg. Op het donkere omslag, in blauwe tinten, staan de hoofdpersonen afgebeeld. Voor lezers vanaf ca. 9 jaar beslist een aanrader.

Over Tais Teng

Tais Teng, pseudoniem van Thijs van Ebbenhorst Tengbergen ('s-Gravenhage, 14 april 1952), is een Nederlands schrijver/kunstenaar, die bij het grote publiek vooral bekend is vanwege zijn activiteiten voor het Griezelgenootschap.

Jeugd

Als kind ambieerde hij een carrière als ruimtepiloot of duiker naar verzonken schatten. Lezen ging niet best en hij kreeg bijles. Uiteindelijk overwon hij zijn aversie tegen lezen en begon hij zelf zijn eigen verhalen te schrijven. Ook toonde hij een talent voor schilderen en tekenen. Hij studeerde korte tijd biologie, maar gaf zijn studie op om zich te concentreren op schilderen, tekenen en het schrijven van korte verhalen.

Sciencefiction

Rond 1971 vestigde hij zich als illustrator/kunstenaar. Zijn belangstelling voor sciencefiction leverde hem enige opdrachten op van uitgevers binnen het genre. SF w…Lees verder op Wikipedia