Vaar maar
Stefan Boonen
An Candaele
Tilburg: Zwijsen, 2007
19 p. : ill.
9789027675798

Sem en Pim zijn twee apen die op verschillende eilanden wonen. Hoe komen zij bij elkaar? Prentenboekje met fletse afbeeldingen. De met kleur omkaderde illustraties laten de beschreven scènes zien. Dunne, zwarte contourlijnen zorgen voor herkenbare figuren. Onder de illustraties staan een tot twee zinnen van eenlettergrepige woorden; in de tekeningen worden dezelfde woorden gebruikt, AVI-Start. Grote, schreefloze letter, geen hoofdletters, wel interpunctie. Deel uit de serie Maantjes*, leesboekjes die aansluiten bij de twaalf kernen van de methode Veilig leren lezen (tweede maanversie, 2003); de boekjes kunnen ook gebruikt worden naast de eerste maanversie (1991). Na twaalf dagen leesonderwijs met deze leesmethode kunnen de kinderen dit boekje zelfstandig lezen, omdat dezelfde globaalwoorden en andere bekende woordjes worden gebruikt als uit de methode. Vanaf ca. 6 jaar.

Over Stefan Boonen

CC BY 3.0 - Foto van/door Stefan Boonen

Stefan Boonen (Hamont, 28 oktober 1966) is een Vlaamse kinderboekenschrijver.

Boonen volgde een opleiding schrijnwerkerij en daarna bijzondere jeugdzorg. Nadat hij zijn burgerdienst had vervuld, trok hij naar Leuven, waar hij ging werken als opvoeder in de bijzondere jeugdzorg. Sinds 1999 is hij fulltime schrijver.

In 2000 verscheen zijn eerste boek, het voorleesboek Hoor je me!. Sindsdien heeft hij tientallen titels op zijn naam geschreven, voor kinderen tussen 3 en 15 jaar. Hij schrijft zowel prentenboeken, voorleesboeken als leesboeken. Ook de genres waarin hij schrijft zijn uiteenlopend. Hij schrijft zowel spannende/avontuurlijke/grappige boeken als verhalen over ernstige thema's. Meerdere boeken werden vertaald, enkele bewerkt voor theater of televisie.

Naast kinderboeken werkt Boonen mee aan theaterprojecten en was hij de bezieler van het literaire tijdschrift Zulma.

Stefan Boon…Lees verder op Wikipedia