Een druk Nederlands echtpaar huurt een au pair in om op hun dochtertje te passen, maar dan wordt het kleine meisje ontvoerd.
Over en uit
Marion van de Coolwijk
Uithoorn: Karakter Uitgevers B.V., © 2018
286 p.
9789045212678 (paperback)

Een jong echtpaar, Emiel en Roos, leidt een druk sociaal en carrièreleven. Samen hebben ze ook nog een jong dochtertje, Tirza. Om wat rust in het huishouden te brengen, huren ze een au pair in. Roos is erg blij met de verminderde werkdruk, maar vindt Emiel wel erg close met Adinda, de au pair. Dan wordt tijdens een onoplettendheid van Adinda, Tirza meegenomen uit de speeltuin. Roos ontvangt een telefoontje van de ontvoerder, hij wil alleen contact met haar en ze spreekt af op een afgelegen punt. Niet slim maar ze doet alles om Tirza weer thuis te krijgen. Van de ontvoerder krijgt Roos te horen over gebeurtenissen uit het verleden die niet blijken te kloppen. En rijst de vraag: is Emiel wel de man die hij lijkt te zijn? Goed verhaal! Spannend, weliswaar wat storende foutjes maar thrillerwaardig! Met een verrassende plot. Beetje in de sfeer van Nicci French. Makkelijk inleefbaar, ‘kan-niet-stoppen-met-lezen-boek’. Derde thriller van de auteur (1957) die met de eerste* op de shortlist va…Lees verder

Over Marion van de Coolwijk

Marion van de Coolwijk (Amsterdam, 7 mei 1959) is een Nederlands jeugdschrijfster.

Het eerste boek dat Marion van de Coolwijk heeft geschreven was 'Het praathoedje' die ze in 1988 uitbracht. Ondertussen heeft zij meer dan 200 boeken geschreven, waaronder Top Job; tafel 7, 3 cola, Ademnood, Nerd alert, ERUIT! en een hele reeks boeken die in series uitkwamen, waaronder de series Meiden zijn gek op..., MZZLmeiden, Ridder Doerak, Flippa Flodderhoed, Puk en Jens, De 4 speurneuzen, Nik en Laura (samen met Magda van Tilburg) en De Cupcakeclub. Na het overlijden van Arja Peters levert ze ook nieuwe delen in de serie De olijke tweeling. Op 28 april 1982 is Marion getrouwd met Ed van de Coolwijk sinds toen gebruikt zij de achternaam van de Coolwijk. Haar toenmalige klas had ervoor gezorgd dat ze een echte auteur werd. Vaak vertelde Marion zelfbedachte verhalen in de klas maar die waren no…Lees verder op Wikipedia