Frans
Toutes ces choses qu'on ne s'est pas dites
1
Amsterdam: De Boekerij, 2010
319 p.
9789022554074 (paperback)

De acht bladzijden lange openingsdialoog tussen schone Julia, 38, en nichterige vriend Stanley functioneert als meerduidige expositie van komende ontwikkelingen. Karakters (modieus, excentriek), gevoelsleven (liefde, vriendschap, dood vader), plaats van handeling (New York) en toonzetting (komedie) krijgen een eerste aanzet en perspectief. De richting is nu gewezen. Als Julia dan kort na de begrafenis, de dag overigens dat zij oorspronkelijk verloofde Adam het jawoord zou geven, een kist met technologisch geavanceerde inhoud krijgt thuisbezorgd, blijkt dat voor haar een unieke kans alsnog zes dagen lang echte gesprekken met, jawel, haar overleden vader te voeren en een brug te slaan. Op naar sfeervol Montreal en modern Berlijn, waar een sluimerend verleden nog meer weldadige verrassingen in petto blijkt te hebben! Inclusief de nodige strubbelingen en misverstanden uiteraard. Succesauteur Lévy (1961), exponent van de feel good roman, strooit kwistig, al dan niet in uitgesponnen dialoog…Lees verder

Over Marc Levy

CC BY-SA 2.0 - Foto van/door Emilio Fano

Marc Levy, soms ook geschreven als Marc Lévy (Boulogne-Billancourt, 16 oktober 1961) is een Frans schrijver. Levy werd onmiddellijk bekend na zijn eerste roman, Et si c’était vrai …. Dit boek werd verfilmd in 2005 en had overal ter wereld succes.

Op 18-jarige leeftijd ging Marc Levy werken bij het Rode Kruis. Hij begon als eerste-hulpverlener en bleef er gedurende zes jaar. Terwijl hij werkte bij het Rode Kruis, studeerde hij informatica aan de Université Paris-Dauphine.

In 1983 startte hij zijn eerste bedrijf op: Logitec France. Een jaar later verhuisde hij naar de Verenigde Staten, waar hij in San Francisco en in Colorado twee bedrijven, gespecialiseerd in computergraphics, opstartte: Rainbow Images. In 1989 verloor hij de controle over zijn vennootschap en nam ontslag. Hij keerde terug naar Parijs en startte het architectenbureau Eurythmic Cloiselec op, samen met twee vrienden.

Marc Lev…Lees verder op Wikipedia