Inspecteur Nadia Mendonck onderzoekt een dubbele moord in Antwerpen.
Tot op het bot / Deflo
Luc Deflo 1958-2018
Gent: Borgerhoff & Lamberigts, 2017
291 p.
9789089317162 (paperback)

Inspecteur Nadia Mendonck wordt, na een bijna fataal afgelopen gijzeling, tijdelijk overgeplaatst naar Antwerpen waar ze de dubbele moord op een psychiater en zijn secretaresse voorgeschoteld krijgt. Door haar ervaring en competentie kost het haar moeite een plek te veroveren in de vijandige omgeving. De sfeer wordt er niet beter op wanneer een bij de collega’s uit de gratie gevallen rechercheur bij het team komt. Maar dan wordt haar beste vriendin, zwanger naar het schijnt, gruwelijk vermoord en haar man, collega bij de Antwerpse recherche, is de hoofdverdachte. Nadia worstelt met haar eigen problemen maar gaat hardnekkig op zoek naar antwoorden. En dat moet ze doen zonder haar maatje Deleu die in Mechelen is gebleven. Deze roman van de populaire Vlaamse thrillerauteur (1958) kijkt, zoals de titel het aangeeft, heel diep in de psyché van de personages, van daders én van slachtoffers. Niemand begint onbevangen aan dit verhaal en niemand komt er ongeschonden uit. De lezer wordt al van …Lees verder

Over Luc Deflo

CC BY 3.0 - Foto van/door Filip Naudts

Luc Deflo (Mechelen, 27 februari 1958 – aldaar, 26 november 2018) was een Vlaams schrijver.

Loopbaan

Luc Deflo debuteerde in 1999 met Naakte zielen, zijn eerste psychologische thriller rond het speurdersduo Deleu en Bosmans. Na zeven thrillers rond Bosmans en Deleu, ging Deflo voor een nieuwe uitdaging. Weerloos (2005) was het begin van een nieuwe reeks met Cel 5 in de hoofdrol, vijf speurders op zoek naar verdwenen kinderen. Behalve boeken heeft Luc Deflo ook toneelstukken, luisterspelen en scenario’s geschreven.

Er waren plannen om zijn debuutroman Naakte zielen te verfilmen, maar uiteindelijk ging dat project niet door.

Privé

Luc Deflo was gehuwd met schrijfster Sormaria Marchan en woonde in Brussel. Naast het schrijverschap was hij organisatieadviseur bij KBC Groep. Hij overleed op 60-jarige leeftijd in het AZ Sint-Maarten in zijn…Lees verder op Wikipedia