Monique De Vré
Blueeyedboy
1
Baarn: De Kern, 2010
447 p.
9789032511883 (paperback)

In deze thriller speelt een forum op internet en de schrijvers van blogs een erg belangrijke rol. 'Blueeyedboy' (BB) (jongen met blauwe ogen) schrijft een blog waarin hij verhalen vertelt over zijn jeugd. Anderen reageren hierop met eigen verhalen. BB blijkt een zeer dominante moeder met sadistische trekjes te hebben en hij spreekt over moorden die hij heeft gepleegd zou hebben. Soms is het verhaal in de derde persoon, soms in de ik-vorm. De lezer ontdekt langzaam dat de verhalen niet kloppen of juist bijzonder realistisch zijn. De zeer verrassende wendingen maken het bijzonder spannend. De verhalen zijn soms gruwelijk, soms ontroerend en vaak heel erg triest. Door de verschillende vertellers met hun eigen geheimen is het af en toe moeilijk de draad te volgen. Spannend, maar vooral heel intrigerend om te zien wat er allemaal mis kan gaan in een gezin. Paperback met normale druk.

Over Joanne Harris

Joanne Michèle Sylvie Harris, geboren op 3 juli 1964, in Barnsley, Yorkshire, Engeland, is een Britse schrijfster, met een Franse moeder en een Engelse vader. Ze werd geboren in haar grootouders' snoepwinkel en haar leven was gevuld met eten en folklore. Haar overgrootmoeder stond bekend als een heks en een genezer. Dit was een omgeving die een grote rol zou gaan spelen in haar verdere leven als romanschrijfster.

Ze ging naar de Wakefield Girls Highschool, Barnsley Sixth Form College (Een school waar ze haar laatste twee jaar van het secundaire onderwijs volgde). Ze studeerde Moderne en Middeleeuwse Talen aan het St Catharine's College te Cambridge. Haar eerste roman The Evil Seed werd gepubliceerd in 1989, maar het boekte weinig succes, evenmin als haar tweede roman: Sleep, Pale Sister (1993). In 1999 werd Chocolat de nr. 1 in de bestsellerlijst van de London Sunday Times. Het boek was gebaseerd op eten en een exotisch gebied in Gers in Frankrijk…Lees verder op Wikipedia