Op zoek
Hetty Luiten
1
Utrecht: Zomer en Keuning, 2013
224 p.
9789059779341 (paperback)

Anneke is gelukkig getrouwd met Martin en heeft een veeleisende, maar dankbare baan in een bejaardentehuis. Met veel toewijding staat ze voor iedereen klaar. Ze heeft leuke vriendinnen en een goede band met haar moeder. Haar schoonmoeder wordt echter steeds dominanter en probeert het huishouden van Anneke en Martin te bepalen. Anneke vindt het moeilijk tegen haar in te gaan. Haar vader verliet toen zij nog klein was hun gezin. Het knagende gemis neemt steeds meer toe. Samen met Martin besluit ze hem te gaan zoeken. Hoewel haar broer en zus ertegen zijn, gaat ze dapper op onderzoek uit, op zoek naar antwoorden. Maar simpele oplossingen blijken niet te bestaan en Anneke ontdekt dat achtergronden vaak erg verrassend zijn. Het verhaal heeft sfeer, helderheid en een vlot, heel Nederlands tintje. De grote en kleine voorvallen in het bejaardentehuis worden smakelijk en onderhoudend verteld. Deze veelgelezen en geliefde schrijfster overleed in maart 2013. Luiten schreef ook chicklit onder het…Lees verder

Over Hetty Luiten

Hetty Luiten (Enschede, 1950 – De Wilp, 7 maart 2013) was een Nederlands romanschrijfster en columniste.

Leven en werk

Luiten werd geboren in Enschede maar is opgegroeid in Haarlem. Zij heeft na haar HBS-opleiding diverse omzwervingen gedaan in een aantal West-Europese landen. Als uitvloeisel daarvan de Zweedse, Noorse en Deense taal geleerd en gewerkt als vertaalster. Later begonnen met zelf columns te schrijven voor onder meer het Friesch Dagblad en het tijdschrift Vriendin. Daarnaast schreef zij ook korte verhalen voor diverse jeugdtijdschriften als de Donald Duck en de Taptoe en vrouwenmagazines als de Yes, Libelle, Viva en Margriet. Vanaf begin negentiger jaren is zij romans gaan schrijven, die vooral in het heden afspelen en handelen over alledaagse dingen. Sommige van haar romans zijn uitgekomen in de VCL-serie van uitgeverij Westfriesland. Een aantal van haar boeken is op e-boek, groteletterdruk, luisterboek en brail…Lees verder op Wikipedia