Een Amerikaanse fotografe valt voor de charmes van een Ierse opdrachtgever, tot hij niet is wie hij zegt te zijn.
Matters of the heart
Danielle Steel
London: Corgi, 2010
431 p.
9780552154772 (paperback)

Fotografe Hope Dunne woont alleen in haar loft in Soho. Als ze voor een spoedklus naar Londen vliegt, ontmoet ze de Ierse schrijver Finn O'Neill. Tijdens de fotosessie leren ze elkaar kennen en Hope stemt toe om met hem uit eten te gaan op haar laatste avond in Londen. Zijn jongensachtige charmes zijn voor haar onweerstaanbaar, zelfs als zij terug is in New York. Ze is dan ook verrast als hij haar ineens een mail stuurt, maar ze blijft wat terughoudend. Ze is dan ook nog verbaasder als hij ineens bij haar op de stoep staat: ze kan hem niet weerstaan. Maar dan blijkt dat zijn achtergrond opgebouwd is uit allemaal kleine leugens en vraagt Hope zich af hoeveel er echt waar is. Totdat ze in Dublin zelfs vreest voor haar leven. Ook in dit boek springt Danielle Steels herkenbaar stijl er direct uit. Ze neemt de tijd om haar verhaal op te bouwen en belangrijke details worden tot in den treuren herhaald. Hoewel het verhaal een spannende setting heeft, blijft het doorkabbelen. Desalniettemin …Lees verder

Over Danielle Steel

Danielle Steel (New York, 14 augustus 1947) is een Amerikaanse schrijfster van romantische boeken, veelal gelezen door vrouwen. Steel heeft meer dan 120 romans geschreven (per 2019), waarvan verschillende verfilmd zijn. Er zijn al meer dan 800 miljoen exemplaren van haar romans verkocht, in 69 landen en 43 talen (per 2018).

Naast haar werk voor volwassenen heeft Steel ook een serie kinderboeken geschreven, de Max en Martha-serie. Ook schreef ze vier 'Freddie'-boeken, over gebeurtenissen in het leven van kinderen, zoals een doktersbezoek en een nacht uit logeren. Ook heeft zij een poëziebundel gepubliceerd.

Steel is zeer geïnteresseerd in het welzijn van kinderen. Zelf heeft zij negen kinderen grootgebracht. Ze is vijf keer getrouwd geweest, met Claude-Eric Lazard, Danny Zugelder, William Toth, John Traina en Tom Perkins. Haar zoon Nicholas Traina pleegde op 19-jarige leeftijd zelfmoord. Steel schreef twee non-fictieboeken over Nicholas' leven en dood, Having…Lees verder op Wikipedia