Als in een woning in Brussel een vermoord gezin wordt gevonden, leidt het onderzoek commissaris Goris naar het drugsmilieu.
Bloedvlag
Christian De Coninck
Antwerpen: Houtekiet, 2018
306 p.
9789089246455 (paperback)

In Brussel worden de lichamen gevonden van twee volwassenen en twee kinderen, onder wie een baby. Alle slachtoffers werden afgemaakt met een revolver. Wanneer de politie ontdekt dat het om een inspecteur van de drugssectie en zijn gezin gaat, is de schok groot. De titel verwijst naar de verbetenheid waarmee de speurders het onderzoek aanvatten: de bloedvlag werd destijds gehesen ten teken dat men geen gevangenen zou maken. De lezer weet van meet af aan wie de schoten gelost heeft. Een ingewikkelde opdracht voor Stijn Goris en Stef Pauwels, het vaste speurdersduo van de auteur. De spanningsopbouw komt dus niet alleen van de ontdekking wie de dader is, maar vooral van de zoektocht naar de opdrachtgever voor de moord. De auteur, zelf werkzaam bij de politie, zet geloofwaardige personages neer en hangt een goed beeld op van de werking van de politie. Enkel een deel van de ontknoping overtuigt minder. Twaalfde deel* rond de Brusselse speurders.

Over Christian De Coninck

Christian De Coninck (Brussel, 23 juli 1960) is in België bekend als politiefunctionaris en auteur van misdaadromans. Hij groeide op in de schaduw van de Basiliek van Koekelberg waar de bakkerij van zijn ouders stond.

Politie

Volgde de humaniora aan het Heilig-Hartcollege (Ganshoren). Na zijn studies werd hij aangeworven bij de gemeentelijke politie van Brussel, waar hij op zesentwintigjarige leeftijd promoveerde als adjunct-politiecommissaris. Hij werkte als wachtofficier, wijkofficier, diensthoofd van de territoriale veiligheid en lokale recherche, verbindingsofficier bij de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken om op 1 januari 2000 aangesteld te worden als woordvoerder.

In 2005 kluisterde een ziekte hem aan het ziekbed. Hij maakte van de gedwongen rust gebruik om een drie politieromans te schrijven: "De Praagse Connectie", "Het Octopuscomplex" en "Het Boemerangprincipe". Ui…Lees verder op Wikipedia