Andere titel
Bellicher : cel
Charles Den Tex
Breda: De Geus, 2008
378 p.
9789044511086

Iedere 2 seconden wordt er ergens in de wereld een identiteit misbruikt of een bankrekening geopend op iemand anders zijn naam. In Amerika wordt het aantal slachtoffers van identiteitsdiefstal geschat op 25 miljoen; in Engeland op 4 miljoen. In Nederland nog onder het miljoen. Aantal groeit met ongeveer 100% per jaar." Michael Bellicher, communicatieadviseur (hij traint ministers en topmensen uit het bedrijfsleven in het omgaan met de pers) en hoofdpersoon van De macht van Meneer Miller van Charles den Tex, in 2006 bekroond met de Gouden Strop, wordt in Cel handhandig met een dergelijke identiteitsroof geconfronteerd. "Ik ben een product in een groeimarkt", noteert hij niet zonder wrange humor.

Vlak voor hem op de snelweg gebeurt een ernstig verkeersongeluk, waarbij de voorzitter van de Parlementaire Enquêtecommissie Besteding Integratiegelden om het leven komt. Bellicher biedt hulp, maar wordt tot zijn verbijstering gearresteerd omdat een auto die op zijn naam st…Lees verder
Als hij getuige is van een auto-ongeluk, wordt Michael Bellicher, hoofdpersoon uit 'De macht van meneer Miller'*, meegenomen naar het politiebureau. Daar blijkt dat hij gezocht wordt voor een dodelijke aanrijding. Maar Michael is nooit op de plaats delict geweest. Het wordt hem duidelijk dat iemand zijn identiteit gestolen heeft. Spannend en intrigerend verhaal over gestolen identiteiten, terreurdreiging en de rol van Second Life dat zich voornamelijk afspeelt in het Westland. De mysterieuze gang van zaken, de onverwachte wendingen, de rol van de politiek, de sympathieke hoofdrolspelers en het toegankelijke taalgebruik zorgen ervoor dat de liefhebber van spannende verhalen tot het eind toe geboeid zal zijn in dit modern opgezette verhaal, o.a. met tussen de hoofdstukken door een blog van Michael. Kleine druk. Winnaar Gouden Strop 2008.